Met jouw interesse, behoefte en talenten als uitganspunten bekijken we graag welke rol bij jou past. Er is voor elk wat wils.

Dankzij de inzet van vrijwilligers bieden wij elke week weer een mooie vrijetijdsbesteding aan Voerendaalse jeugd en jongeren. Dat blijven we graag doen en daarom ben jij van harte welkom bij onze fijne club! Van wekelijks aan de slag tot enkele uurtjes per maand, van bij ons gebouw en in de natuur tot thuis.... je kunt alle kanten bij ons op. Vele handen maken licht werk!

onze vrijwilligersfuncties

• Creatieve leiding bij onze jongste, speelse en eerlijkste leden (5-7 jaar): Beverstaf!
  • Ravotten, knutselen, de wereld ontdekken. Ben jij er voor onze leden van 7 tot 11 jaar als Welpenstaf?
  • Een flinke stap richting zelfstandigheid, maar wel met veel gezelligheid, hilariteit en uitdagende activiteiten. Voor onze leden van 11 tot 15 kunnen we Scoutsstaf goed gebruiken.
  • Is coachen echt iets voor jou? Bij de oudste groep (15-17 jaar) ben je geen leiding maar Explorerbegeleiding!
  • Meer op de achtergrond aan de slag? Wat meer je eigen tijd plannen? Versterk onze groep met jouw expertise als bestuurslid!

groepsactiviteitcoördinator

Gooi je liever je organisatie-skills in de strijd? "Adopteer" dan één van de groepsactiviteiten (activiteit met alle leeftijdsgroepen)! Als GAC (Groeps Activiteit Coördinator) zorg je dat jouw activiteit elk jaar weer een succes wordt. Bijvoorbeld: leid ons gezellige Kerstopkomst in goede banen of verzorg het jaarlijkse hutjes timmeren.

Hoe lang je zo'n activiteit coördineert is aan jou. Sommigen doen dat langer dan tien jaar, er zijn ook GAC's die na drie of vier jaar het stokje over dragen. Als coördinator sta je er uiteraard niet alleen voor. Andere vrijwilligers zijn er altijd om te helpen.

Enkele mogelijke jaarlijkse groepsactiviteiten zijn:

• Opening Scoutingjaar
  • JOTI/JOTA
  • Natuurwerkdag
  • Jantje Beton
  • NL doet
  • Koningsdag

andere opties

Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden om te helpen. Oók op wat 'lossere' basis. Zo ben je hartelijk welkom bij onze poetsploeg om te helpen met de grote schoonmaak of sluit gezellig aan bij onze onmisbare klusploeg.