Klik hier om de laatste DAS te lezen.

In de DAS van de Herfst 2024 vind je allerlei vragen en puzzels. Hieronder staan ze op een rijtje. Je mag meedoen aan alle puzzels! Je maakt kans op een ScoutShop-bon van tien euro.

Verder in deze DAS:

En ook handig:

Het DAS-makersinsigne

Als je vier keer iets leuks hebt gemaakt voor DAS, krijg je het DAS-makersinsigne! Je kunt vanalles maken. Voor de DAS kun je een woordzoeker, (foto)strip, puzzel of verslagje maken. Of een fotoreportage of recensie (van een product uit de ScoutShop, bijvoorbeeld). Maar je kunt ook iets digitaal maken. Bijvoorbeeld een filmpje, online puzzel of podcast(je). Je kunt dus alle kanten op!

Als je vier keer iets hebt gemaakt, krijg je het DAS-makersinsigne. Er is maar één spelregel: we plaatsen in principe niet twee keer achter elkaar iets van jou in de DAS. Maar DAS verschijnt vijf keer per jaar dus je kunt in een jaar al drie van de vier 'punten' verdienen.

Wil je meer weten? Of even overleggen over wat je gaat maken? Vraag ernaar bij je leiding.

Benieuwd naar de tussenstand? Die zie je via de link hierboven.