Tijdens de jaarlijkse RSW, wat staat voor Regionale Scouting Wedstrijden,  komen scouts uit de regio samen om leuke activiteiten te ondernemen en te strijden om als winnaar naar de landelijke Scoutingwedstrijden (LSW) te mogen. Hier wordt gestreden om de nationale titel van het jaar. Het belangrijkste doel van de RSW is echter om de scouts een geweldig weekend te bezorgen en kennis te laten maken met de diversiteit van Scouting, waarbij ze zich door het doen van uitdagende activiteiten persoonlijk ontwikkelen. Daarnaast is de RSW een goed moment voor publiciteit, waarbij je aan iedereen kunt laten zien wat Scouting in huis heeft en hoeveel jeugdleden genieten van het Scoutingspel om daarmee grote regionale bekendheid van Scouting te stimuleren. Elke regio speelt en organiseert dit op eigen wijze. Elke rsw staat in het teken van een thema.

Zo was het thema in 2016 ‘Quest voor de Toekomstboom’

Een ploeg scouts vindt een mysterieuze capsule met een noodkreet uit een andere dimensie. Die zendt hen op een bijna onmogelijke zoektocht naar de toekomstboom die verantwoordelijk lijkt voor al het leven op aarde. Hun doel is om koste wat het kost de boom te beschermen, maar hier maken ze lang niet altijd vrienden mee. En dan is er nog die andere, geheimzinnige missie die ze uit de andere dimensie hebben meegekregen.

Klik hier om naar de facebookpagina van de RSW te gaan.

KLik hier om enkele foto's van afgelopen RSW te bekijken