Voorheen vlogen leden die oud genoeg waren over naar hun nieuwe leeftijdsgroep, tegenwoordig vliegen we het nieuwe jaar in.  Leden die de overvlieg-leeftijd bereikt hebben, starten dus meten in hun nieuwe groep   Na uiteenlopende spelletjes in een bepaald thema, wordt er aan het eind van de gezamenlijke opkomst dan toch echt overgevlogen.  Dit gebeurt op een bijzonder manier,...........

• in 2016 werd het washandjes-monster-spel gespeeld.
  • in 2015 werden de leden over-gejonast .
  • In 2014 werd er ge-limbo-danst op lekkere discomuziek.
  • In 2013 was er een sokkenvossenjacht!
  • In 2012 stond het overvliegen helemaal in het teken van de olympische spelen.
  • In 2010 viel het overvliegen samen met de JOTA-JOTI. De spellen stonden dan ook in het teken van communicatie.
  • Op 3 oktober 2009 werd er pas echt overgevlogen! Wind, lucht en vliegen stonden centraal. Er werden spellen gespeeld waar de wind je rond de oren vloog en maar liefst acht van onze leden gingen naar hun nieuwe leeftijdsgroep.
  • In 2008 stond het overvliegen in het teken van 'spellen uit grootmoeders tijd' en moesten de overvliegers proberen (met behulp van hun team) zoveel mogelijk oude munten te verzamelen om oma tevreden te stellen en naar de volgende leeftijdsgroep te mogen.
  • Wie in 2007 wilde overvliegen moest van alle markten thuis zijn! De spelletjes stonden namelijk in het teken van de vier elementen: Water, Lucht, Vuur en Aarde.
  • Op 9 september 2006 vierden we alvast een groot feest: in 2007 zou Scouting honderd jaar bestaan! We gingen langs bij diverse belangrijke figuren uit de Scoutinggeschiedenis.
  • In 2005 moesten de overvliegers een bepaald kijkcijfer halen, alvorens ze over mochten vliegen. De teams, benoemd naar een zender op televisie, speelden spelletjes als 'Wie kend de Miljonair', 'Get the picture' enzovoort.