Vandaag heeft onze vrijwilliger Edith een koninklijke onderscheiding mogen ontvangen voor jarenlange inzet!

Omdat Scouting Voerendaal trots is op haar vrijwilligers en die dan ook enorm koestert nam de vereniging het initiatief om één van hen bijzonder en koninklijk in het zonnetje te zetten. Edith Moonen ontving dan ook op dinsdag 26 maart, tijdens de lintjesregen, een zeer verdiende ‘oranje onderscheiding’ voor haar tomeloze vrijwillige inzet in het onderwijs en bij Scouting Voerendaal.

Met een smoes werd Edith naar het gezellig gevulde Scoutinggebouw gelokt. Daar ontving Edith, tot haar grote verrassing, de benoeming tot lid in de Orde van Oranje Nassau.  Edith is al twintig  jaar vrijwillig actief als vrijwilliger in de gemeente Voerendaal. Ze begon ooit als peuterleidster bij Peuteropvang De Eerste Stap. Later ging ze ook vrijwillig aan de slag bij Scouting Voerendaal en als onderwijsassistent bij Basisschool Bergop.

Bij Scouting Voerendaal heeft Edith vele taken vervuld. Op dit moment is ze actief als secretaris en als leiding bij de Welpen. In het verleden is ze ook leiding geweest bij alle andere leeftijdsgroepen. Daarnaast heeft ze zich ingezet als gebouw- en materiaalbeheerder en organiseerde ze veel activiteiten zoals Koningsdag en de speeltuindag. Binnen de groep staat ze bekend om haar pro-actieve houding maar bovenal haar warme persoonlijkheid waardoor zowel leden als vrijwilligers zich altijd thuis voelen.

Bekijk hieronder het verslag van ZO-NWS:

onderscheiding-edith-6.jpg onderscheiding edith 3 small